Delnice, 07. prosinca 2010.

ZAJEDNO SU JAČI OSNIVANJEM UDRUGA, TRGOVCI NAMJEŠTAJEM I PROIZVOĐAČI PELETA ŽELE LAKŠE NA TRŽIŠTE

Udruženi protiv konkurencije iz sive zone i namještaja iz garaža

Neuređeni i konfuzni odnosi na tržištu namještaja te dolazak velikih stranih trgovačkih lanaca, odnosno nepostojanje domaćeg tržišta peleta, potaknuli su ideju udruživanja 


DELNICE Osnivanjem Udruge trgovaca namještajem i pratećom opremom te Udruge proizvođača peleta i drvne biomase, što će se dogoditi danas u zagrebačkom Hotelu Westin, domaći će se drvoprerađivači na još jedan način pokušati izboriti za što veću konkurentnost i što povoljniji položaj na stranom i domaćem tržištu. 
    Inicijativa osnivanja ovih strukovnih udruženja potaknuta je u tijeku ove godine pri čemu su prvi, početkom 2010. godine, naznake dali proizvođači namještaja, a pred tri mjeseca o mogućnosti udruživanja ozbiljnije se počelo razmišljati i u krugovima proizvođača peleta. 
    Stavove ovog dijela drvoprerađivačkog sektora podržali su i u Drvnom klasteru d.o.o. Delnice, odlučivši pripomoći u pokretanju i osnivanju organiziranog oblika djelovanja, pa su tako unatrag šest mjeseci vodeći hrvatski trgovci namještajem kroz rad inicijativnog odbora artikulirali svoje interese, pri čemu su neuređeni i konfuzni odnosi na tržištu, pojava snažne konkurencije iz sive zone i »namještaj iz garaža«, kada je riječ o kvaliteti, te dolazak velikih stranih trgovačkih lanaca, potaknuli ideju udruživanja. S druge strane nepostojanje domaćeg tržišta peleta te gotovo stopostotna okrenutost izvozu potaknuli su hrvatske peletare da zajednički pokušaju inicirati kampanju za veću uporabu drvne biomase te stvaranje distribucijskih kanala kojima bi se domaćim korisnicima ponudila veća uporaba peleta, ekološkog i iznimno učinkovitog goriva koje može znatno izmijeniti sadašnje skromno korištenje energije iz obnovljivih izvora u RH. 
    

Prodrijeti u prodajnu mrežu

Pojašnjavajući temeljne ciljeve osnivanja ovih udruga, direktor Drvnog klastera d.o.o. Marijan Kavran ističe kako je kod Udruge trgovaca namještajem primarni cilj stvoriti snažno strukovno udruženje koje će imati veliki utjecaj na sektorska kretanja, poglavito u sferi organizacije distribucije namještaja te uređivanja odnosa između trgovaca i domaćih proizvođača namještaja: »Želja nam je potaknuti veću prisutnost kvalitetnog domaćeg namještaja u prodajnoj mreži. Naglasak je također na jačanju baze članova i njihovom intenzivnijem uključivanju u rad udruženja, intenziviranju prisutnosti u medijima, certifikaciji namještaja, zajedničkom nastupu na sajmovima i organizaciji kućnih sajmova po regijama. Kad je pak riječ o Udruzi proizvođača peleta i drvne mase, osnovni će cilj biti afirmacija proizvodnje peleta i biomase iz drva, a glavni pravci djelovanja bit će usmjereni na komu nikaciju s državnim institucijama nadležnim za kreiranje i provođenje energetske politike kako bi se osmislile i pokrenule kampanje za veću uporabu peleta i drvne biomase. Preko udruženja namjerava se razvijati odnose sa srodnim inozemnim strukovnim udruženjima, a članstvo u EU udruženju proizvođača peleta te sudjelovanje u radu europskih i globalnih stručnih skupova domaćim će proizvođačima peleta i drvne biomase osigurati najnovije tržišne i tehnološke informacije«, ističe Kavran. 
    
Skromnih 1 posto


Dok uvoz namještaja konačno stagnira a izvoz raste, kad je o peletima i korištenju biomase riječ, stanje je na domaćem tržištu još povoljnije za daljnje mogućnosti razvoja. Naime, dok primjerice Estonija već sad pokriva oko 20 posto potreba za energijom iz drva, u Hrvatskoj je korištenje drva za proizvodnju energije vrlo skromno, ispod 1 posto od ukupno proizvedene energije! Uporaba drva za grijanje u kućanstvima sve je raširenija, a u Europi prednjače Francuska i Italija, pri čemu je zanimljiv podatak po kojem je u Italiji prošle godine prodano 150.000 peći na pelete, a motiv je u činjenici da se ovom vrstom goriva postiže ušteda od 35 posto u odnosu na plin! Upravo zbog ovakvog stanja za sada skromna proizvodnja peleta uz Hrvatskoj, koncentrirana u najvećoj mjeri na području Gorskog kotara (Delnice, Gerovo, Mrkopalj) gotovo je u stopostotnoj mjeri okrenuta izvozu, ali velike mogućnosti razvoja postoje i na domaćem tržištu i upravo na tom području udruživanje peletara i trgovaca namještajem može odigrati značajnu ulogu.

Uvoz pao za 21 posto

Koliko bi zajednički istup mogao biti koristan, najbolje pokazuju statistički podaci vezani uz ova dva područja drvoprerađivačke djelatnosti. Primjerice, po podacima Državnog zavoda za statistiku u devet mjeseci ove godine uvezeno je namještaja za 230 milijuna USD, što je 21 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. Istovremeno je izvezeno  namještaja za 226 milijuna USD, što je rast od 11 posto u odnosu na 2009. godinu i jasno pokazuje kako izvoz sve jače nadilazi uvoz, što je za Hrvatsku itekako korisno i dobro u ovim trenucima krize.

Marinko Krmpotić

 

 



BRZI LINKOVI

   • POVRATAK NA NASLOVNICU

   • VIJESTI
   • SA SJEDNICA
   • PROSTORNI PLAN

   • PRORAČUN GRADA
   • KAPITALNI PROJEKTI
   • KULTURNA BAŠTINA
   • TURIZAM
   • POVIJEST
   • LINKOVI
   • FOTO GALERIJA
   • VIDEO GALERIJA
   • PITAJTE GRADONAČELNIKA

   • KAKO DO NAS
   • ARHIVA

 




 
© Copyright Grad DELNICE • Izrada i održavanje Magdalena Delnice