Delnice, 26. veljače 2015.

POUČNO PUTOVANJE HRVATSKA DELEGACIJA BORAVILA U NAJRAZVIJENIJOJ NJEMAČKOJ POKRAJINI

Bavarci pokazali Goranima što je pravi alpski turizam

U okviru posjeta pokrajini Ammergauer Alpen razgovarali su s turističkim djelatnicima i posjetili neke atrakcije, što je bilo dovoljno za zaključak da su turistička perjanica postali kvalitetnim radom i organiziranošću. Koliko od toga Gorani mogu preslikati na svoje »Alpe«, vidjet ćemo u budućnosti 

MÜNCHEN » Daleko je turizam i turistički razvoj Gorskog kotara od turizma u bavarskim Alpama i baš zbog toga zaista se puno toga može naučiti na tamošnjim iskustvima, jedinstveni je zaključak tridesetak predstavnika javnog i privatnog turističkog sektora Gorskog kotara koji su proteklih dana boravili na studijskom putovanju u okviru kojeg su najprije posjetili »F.re.e. – Die Reise und Freizetmesse«, veliki i značajan sajam ponude turističkih putovanja na kojem je bilo moguće upoznati se s bogatom ponudom turističkih putovanja i aktivnosti, a potom su najveći dio vremena posvetili »radu na terenu«, odnosno upoznavanju turističkih potencijala regije Ammergauer Alpen. 
    

Srdačan prijem

Četverodnevno studijsko putovanje organizirano je na inicijativu ministra turizma Darka Lorencina i uz potporu Hrvatske turističke zajednice, TZ-a Kvarnera, Primorsko-goranske županije, Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, predstavništva HTZ-a i Konzularnog predstavništva RH u Münchenu, a hrvatsku delegaciju predvodili su Davor Ižaković, pomoćnik ministra turizma, Petar Mamula, zamjenik primorsko-goranskog župana, Marinko Kauzlarić, načelnik općine Fužine, član vijeća TZ-a Kvarnera – koordinator za Gorski kotar te Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog turizma HGK-a, član vijeća HTZ-a i TZ-a Kvarnera. 
    
    Uz njih, na četverodnevnom studijskom putovanju bili su još i predstavnici Ministarstva turizma i Glavnog ureda HTZ-a zaduženi za bilateralnu suradnju, predstavnici TZ-a Kvarnera i Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj PGŽ-a, predsjednici i direktori turističkih zajednica, hotelijeri, predstavnici obiteljskog smještaja, nacionalnog parka, komunalnih društava te predstavnici medija. 
    Hrvatska delegacija primljena je srdačno, o čemu dovoljno svjedoči i pismo Ilse Aigner, ministrice gospodarstva i medija, energije i tehnologije Bavarske, u kojem ona kaže: »Bavarska i Hrvatska njeguju dugogodišnje tradicionalno dobre i prijateljske odnose. Povezuje nas i snažan značaj turizma. Bavarska i Hrvatska su omiljene destinacije njemačkih turista. Godišnje Bavarska ugošćuje 33 milijuna turista i najjača je domaća receptivna destinacija. Krovna turistička marketinška organizacija – Bayern Tourismus Marketing GmbH i turističke zajednice regija Ostbayern, Allgau/Bayrisch Schwaben, Franken und München Oberbayern organizacijski su jako dobro postavljene i usklađene. Ove organizacije raspolažu s visokom ekspertizom i stoje na raspolaganju za potporu hrvatskim turističkim ekspertima«, piše u dopisu ministrice Aigner hrvatskom ministru turizma Darku Lorencinu, a da volja za suradnjom zaista postoji, moglo se vidjeti i tijekom četverodnevnog boravka. 
    
Radišni i organizirani


Tako su tijekom posjeta sajmu Gorani dočekani vrlo kvalitetnom prezentacijom bavarskog turizma koji ima značaj i u svjetskim okvirima, a potom je održan i sastanak u bavarskom Ministarstvu gospodarstva, medija, energije i tehnologije. Najzanimljiviji i najraznovrsniji dio studijskog putovanja nedvojbeno je bio posjet pokrajini Ammergauer Alpen u okviru kojeg su priređeni razgovori s hotelijerima i turističkim djelatnicima tog područja te organizirani posjeti turističkim atrakcijama (dvorac Linderhof, samostan Ettal) što je bilo sasvim dovoljno za stvaranje temeljnih dojmova o području koje je do mjesta značajnog u svjetskim turističkim okvirima došlo ponajprije kvalitetnim radom i organiziranošću. Koliko od toga što su vidjeli Gorani mogu preslikati na svoje »Alpe«, vidjet ćemo u budućnosti.

Turizam uz bok BMW-u i Audiju 
    
    Bundesland Bayern, Freistaat Bayern, jedna je od dviju najjužnijih njemačkih saveznih država. Pruža se na70.550 km2, ima 12,6 milijuna stanovnika, stopa nezaposlenosti je 4,3%. Bayern je gospodarski najjača i najmoćnija njemačka savezna država. Bruto nacionalni dohodak po stanovniku premašuje 35.500 eura. Udio bavarskog gospodarstva u ukupnoj gospodarskoj moći Njemačke iznosi visokih 17,4 %. Minhenski konglomerat jedno je od najjačih industrijskih središta Europe. Ovdje svoje sjedište imaju BMW, Audi, MAN, Siemens, Burda... Turizam igra značajnu ulogu u ukupnom gospodarstvu Bavarske. Godišnje ugošćuju 33 milijuna turista, a prema podacima iz 2005., tada je godišnji prihod od turizma iznosio fantastične 24 milijarde eura. Bavarska je poznata po domicilnom obiteljskom mikropoduzetništvu u turizmu. Prema dostupnim podacima u turizmu djeluje najmanje 13.400 mikropoduzetnika koji raspolažu s devet i više ležajeva, odnosno ukupno s 548.000 ležajeva. Bavarska u ukupnom turističkom prometu Njemačke sudjeluje s gotovo 19 %. 
    
    Njemačka naše najvažnije emitivno tržište 
    
    Hrvatska bilježi kontinuirani rast turističkog prometa s njemačkog tržišta od 2010. Prema podacima HTZ-a u 2014. s njemačkog tržišta ostvareno je 2,075 milijuna dolazaka, što predstavlja rast od 2,11 % u odnosu na 2013. te 15,79 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 1,54 % u odnosu na 2013. Njemačka je najvažnije emitivno tržište za Hrvatsku s udjelom od 21,13 % u ukupnom broju noćenja u 2014. Hrvatski turizam dobro je pozicioniran u Njemačkoj. 
    
    Pinezić: Goranima treba jedan novi model rada 
    
    Zadovoljan studijskim putovanjem je i Nedo Pinezić, jedan od najzaslužnijih za realizaciju ovog posjeta Bavarskoj: »Najbitnije je da smo shvatili kako se puno može učiniti i ako se oslonimo na vlastite snage, a to znači da se turistički djelatnici na lokalnoj razini dobro »poslože« i povežu, da potom dobiju dobru i kvalitetnu pomoć javnog sektora, a to znači dobro organizirane i kvalitetne turističke zajednice lokalnih samouprava, Županije i Vlade. Rezultati i brojke koje smo čuli su frapantne, a zanimljivo je da nema puno stranih ulaganja, već da je sve okrenuto tome da stanovništvo koje ovdje živi bude nositelj aktivnosti i razvoja, i to na temelju autohtone tradicije ovog kraja. Zato bi bilo dobro da Gorani »glave stave na kup«, da bude puno više suradnje te da jake projekte vodi jedna centralna dobro organizirana turistička zajednica, ili možda čak i neki drugi oblik struke. Prvi zadatak je napraviti analizu i zaključak te vidjeti na koji se način može unaprijediti postojeći sustav – osnivanjem neke posebne tvrtke kao što to čine u Bavarskoj, ili nekog drugog oblika koordinacije. U svakom slučaju, na temelju ovih iskustava treba stvoriti jedan novi model rada u okviru kojeg je neizostavno potreban jedan kvalitetan tim stručnjaka i profesionalaca«, rekao je Pinezić.

(M.K.)

 
 
© Copyright Grad DELNICE • Izrada i održavanje Magdalena Delnice