Delnice, 02.studeni 2010.

FRANKOPANSKA KAO BOJNO POLJE STANOVNICI DELNIČKE ULICE PROSVJEDUJU ZBOG KAMIONSKOG PROMETA

Kamioni ruše Frankopansku

Teški kamioni i tegljači natovareni trupcima svakodnevno prolaze ulicom čija je širina jedva dovoljna za prolaz automobila. Pucaju šahte i zidovi, mještani traže hitnu reakciju


DELNICE U svoje, ali i u ime ostalih stanovnika Frankopanske ulice u Delnicama, Milan Majnarić nedavno je na adresu Grada Delnica poslao prigovor vezan uz nepoštivanje prometnih propisa i očigledno kršenje zabrana vezanih uz prometovanje u Frankopanskoj ulici. Temeljni problem po Majnariću je činjenica da je tom ulicom, od trenutka kada je u prostorima bivšeg drvoprerađivačkog poduzeća »Jela« s radom počelo poduzeće »Energy pellets«, promet pojačan u tolikoj mjeri da to ne samo krši temeljne zakonske odredbe, već i smeta svakodnevnom životu ljudi koji u toj ulici stanuju. 
    – Naša, ali i nekoliko drugih ulica, pretvorile su se u koridor za prolaz i promet teških kamiona i tegljača koji prevoze trupce ili gotove proizvode, a budući da, po riječima samih vozača, prevoze po 30-35 tona teške terete, jasno je da – doda li se tome težina od 10-15 tona njihovih jakih vozila – ulica svakodnevno u niz navrata trpi opterećenja od oko 50 tona. Tako natovareni kamioni i tegljači prolaze ulicom čija je širina jedva dovoljna za prolaz osobnih automobila, a uz to prolaze od kućnih vrata, prozora i pješka na udaljenosti od svega jedan metar. Posljedica je da su popucale sve šahte u Frankopanskoj ulici, a na mojoj je kući pukao zid i sa žbukom otpada sa stropa, piše Majnarić. 
    

Red nije uveden

U odgovoru upućenom mu iz gradonačelnikova ureda priznaje se kako među delničke vozače kamiona red nije uveden. 
    – Odlukom je sve jasno definirano, ali provedba na terenu nažalost je vrlo teška, odnosno do sada bezuspješna unatoč dogovorima i sastancima s djelatnicima nadležne policijske postaje te svim autoprijevoznicima čija teretna vozila ulaze u zabranjenu kategoriju. Naravno da to znači da postupke u toj problematici treba još više intenzivirati što ćemo svakako i učiniti, piše u svom odgovoru delnički gradonačelnik Marijan Pleše. 
    – Što se pak tiče prometovanja vezanog uz rad tvrtke »Energy pelets«, za koju apsolutno ne sm ijemo biti kočnica u radu, svakako moramo iznaći drugačije rješenje dopreme sirovine i otpreme gotovih proizvoda sukladno propisima ili pak iznalaženjem drugog transportnog puta, zaključuje Pleše komentirajući zahtjev vezan uz »uništavanje« Frankopanske ulice preteškim kamionima. 
    
Sankcije nisu rješenje


Kakvo je rješenje moguće upitali smo i Marinka Puškarića, načelnika Policijske postaje Delnice koji ističe kako je riječ o složenom problemu kojemu treba pristupiti s više strana. 
    – Najjednostavnije je provesti sankcije previđene zakonom, ali to bi zasigurno dovelo u pitanje daljnji rad poduzeća koje trenutano zapošljava tridesetak radnika i posluje vrlo kvalitetno. Ideje vezane uz pretovar tereta na manje kamione ne mogu proći zbog carinskih propisa, a preusmjeravanje prometa nemoguće je, jer je Zrinska ulica preuska da bi se njome odvijao promet. Najbolje rješenje, o kojem se već pomalo i raspravlja, bilo bi uređenje prometnice od ceste Delnice-Crni Lug prema Kovačevoj vodi te vojarni na Drgomlju te prostoru poslovne zone na kojoj se nalazi »Energy pellets«. No, ta je prometnica sada preuska na nekim mjestima pa bi je trebalo proširiti i napraviti nekoliko ugibališta. Ukoliko bi Grad Delnice pronašao načine rješavanja tih pometnih nedostataka mislim da bi ta svojevrsna zaobilaznica riješila ne samo problem odvijanja kamionskog prometa Frankopanskom, već donijela širu korist Delnicama, jer bi prostor poslovne zone bio dostupan novom prometnicom, rekao je Puškarić.

Kamioni kao bicikli 
    
    Majnarić upozorava da delnički vlasnici teških kamiona za prijevoz drva ne poštuju lokalnu odredbu i istaknute znakove o zabrani parkiranja svojih kamiona u mjestu. 
    – Svi vozači, njih desetak, koji stanuju u Delnicama i koji voze tegljače u »Hrvatskim šumama« ili pak imaju vlastite teške kamione, drže ih parkirane na gradskim ulicama ispred svojih kuća, kao da su bicikli. To je nepoštivanje i grubo kršenje prometnih propisa i ograničenja, neviđena samovolja i bahatost vozača i ružno je i sramotno da su nadležne službe dopustile da do toga dođe, navodi Majnarić. 
    
    Počeli dogovori 
    
    Upravo u skladu s idejama o mogućnosti uređenja zaobilaznice odrežan je krajem prošlog tjedna u Delnicama sastanak predstavnika Grada Delnica, Hrvatskih šuma i Policijske postaje Delnice, a početni dogovori pokazuju kako za tu ideju postoji dosta interesa što znači da se ozbiljno počelo razmišljati o mogućnosti da se promet teških kamiona premjesti iz središta na periferiju Delnica.

Marinko Krmpotić



BRZI LINKOVI

   • POVRATAK NA NASLOVNICU

   • VIJESTI
   • SA SJEDNICA
   • PROSTORNI PLAN

   • PRORAČUN GRADA
   • KAPITALNI PROJEKTI
   • KULTURNA BAŠTINA
   • TURIZAM
   • POVIJEST
   • LINKOVI
   • FOTO GALERIJA
   • VIDEO GALERIJA
   • PITAJTE GRADONAČELNIKA

   • KAKO DO NAS
   • ARHIVA

 




 
© Copyright Grad DELNICE • Izrada i održavanje Magdalena Delnice