Delnice, 14. rujan 2011.
PRIJETE BLOKADOM STANOVNICI TRIJU DELNIČKIH ULICA OGORČENI PREINTENZIVNIM KAMIONSKIM PROMETOM
Ulicom im godišnje protutnji 6.000 šlepera
Uz kamione koji prevoze sirovinu za pelete, Zrinskom, Frankopanskom i Ulicom Ograja prometuju i kamioni »Hrvatskih šuma« te privatnih autoprijevoznika, što dovodi do pojačanog oštećenja kolnika i stambenih objekata, a narušena je i sigurnost pješaka
DELNICE Činom predaje peticije s više od sto potpisa stanara nekoliko delničkih ulica te pismima već poslanim na adrese Grada Delnica i načelnika Policijske postaje Delnice, Mjesni odbor Delnice pokrenuo je ovih dana akciju vezanu uz rješavanje problema, po njihovom mišljenju, preintenzivnog kamionskog prometa u Zrinskoj, Frankopanskoj i Ulici Ograja. Prometovanje teških kamiona ovim ulicama, ističe se u pismu MO Delnice Policijskoj postaji, pojačano je tijekom posljednje dvije godine, točnije od trenutka kad je počelo raditi poduzeće »Energy pellets« d.o.o., a uz kamione koji prevoze sirovinu za izradu peleta, spomenutim delničkim ulicama prometuju i kamioni »Hrvatskih šuma« te privatnih autoprijevoznika što dovodi do pojačanog oštećenja kolnika i stambenih objekata, a narušena je, smatraju u MO Delnice, i sigurnost drugih sudionika u prometu, posebno pješaka i djece.
Stoga, inicirani i brojnim traženjima stanovnika tih ulica, iz MO Delnice na adresu Policijske postaje Delnice šalju pismo u kojem traže da im se odgovori tko je i zašto dozvolio da unatoč zakonskoj zabrani oko 6.000 šlepera godišnje prođe kroz Delnice, zašto se i dalje dozvoljava vozačima da svoje kamione parkiraju unutar naselja, čemu služe prometni znakovi o zabrani ulaska teretnih vozila težih od 5 tona ako se ne poštuju te tko će snositi troškove sanacije oštećenih kuća i kolnika. »Smatramo da bi – kada bi nadležna policijska postaja počela provoditi zabranu – Grad Delnice bio prisiljen u što kraćem roku pronaći rješenje za problem«, piše u dopisu čelništvu PP Delnice predsjednica MO Delnice Silvija Mulc, citirajući i niz zakonskih odredbi iz kojih je jasno da i parkiranje i prometovanje kamiona mase teže od 5 tona u Delnicama predstavlja prekršaj po odredbama Zakona o sigurnosti prometa.
Budući da se o ovom problemu govori već više od godinu dana te da je održano nekoliko bezuspješnih sastanaka u MO Delnice odlučili su problem dići na višu razinu pa su, uz pisma navedenim institucijama, organizirali i potpisivanje peticije kojemu se odazvao znatan broj stanovnika spomenutih ulica: »Peticija je dostavljena Gradu, a ako se promet kamiona nastavi, građani su spremni blokirati prometnicu kako bi privukli medijsku pozornost i ostvarili svoja prava«, piše u dopisu MO Delnice čija nam je predsjednica Silvija Mulc rekla da će pričekati nekoliko dana na reakcije nadležnih vezane uz odaslana pisma te zatim javnost obavijestiti o sljedećim koracima.
Zaobilaznica – jedino pravo rješenje
Pogrešno bi bilo reći da Grad Delnice nije pokušao riješiti problem. Štoviše, organizirano je nekoliko sastanaka s djelatnicima Policijske postaje te svim autoprijevoznicima čija vozila spadaju u zabranjenu kategoriju. No, usprkos tim sastancima, upućivanjima i pozivanju na zakonske odredbe, problem nije riješen. Najgore će biti ukoliko se, a to nije nemoguće, problem bude morao rješavati prisilom. Naime, policija bez ikakvih poteškoća može zaustaviti promet tim ulicama. No, hoće li tada tridesetak ljudi ostati bez posla? Jedino pravo rješenje je – zaobilaznica.
(Pre)spor proces pregovora
Još prošle godine, nakon otvorenog pisma stanovnika Frankopanske ulice delničkoj javnosti, pokrenuta je inicijativa o uređenju prometnice Kovačeva voda – Delnice, prometnice koja bi nakon uređenja postala delnička zaobilaznica jer bi se njome mogao odvijati promet teretnih vozila. No, i tu realizacija ide sporo. Točnije, kako je u odgovoru na upit MO Delnice napisala dogradonačelnica Maja Kazele, trenutačno je ta ideja u fazi razgovora Grada Delnica i Hrvatskih šuma na čijem se području ta prometnica nalazi. U tijeku je proces izmjere prometnice i izrade troškovnika, što znači da su konkretni radovi još daleko.
|