Delnice, 23 .kolovoz 2011.

ŽELJKO OBRADOVIĆ, PRVI PREDSJEDNIK »ZELENOG SRCA HRVATSKE«, PRVE GORANSKE STRUKOVNE UDRUGE HOTELIJERA I UGOSTITELJA

Gorski kotar može privući još više turista

Za Gorski kotar se, na žalost, ne zna dovoljno. I to ne u stranim zemljama, već i u Hrvatskoj. Stoga je temeljni cilj udruge što više i što češće na svim područjima, od državnih institucija preko turističkih operatera i agencija pa do turista, afirmirati i predstavljati Gorski kotar kako bi se za nas znalo u što širem krugu ljudi


Kad bih imao dovoljno novaca, sagradio bih hotel u Delnicama. Najiskrenije smatram da Delnice i cijeli Gorski kotar imaju veliku turističku perspektivu i da ovdje u budućnosti turizam ima velike mogućnosti razvoja. Temelj za to su prirodne ljepote i iznimne turističke lokacije koje će sve više i više privlačiti pažnju turista, a svemu tome nužno je dodavati što više sadržaja i što raznovrsniju ponudu koja će svakom turistu koji dođe u ovaj kutak ljepote pružiti mogućnost da mu niti jednog trenutka ne bude dosadno, govori Željko Obradović, nedavno izabrani predsjednik »Zelenog srca Hrvatske«, prve goranske strukovne udruge hotelijera i ugostitelja Gorskog kotara.
    Ne samo po ovim riječima koje svjedoče vjeri u turističku budućnost Gorskog kotara, već i po stručnosti te već dokazanoj kvaliteti rada, Obradović je odlično rješenje za čelno mjesto udruge koja bi trebala dati značajan doprinos razvoju turizma na prostoru Gorskog kotara. Pojašnjavajući svoj pristanak za preuzimanje čelnog mjesta novoosnovane udruge Obradović kaže da je udruga sigurno pažnje vrijedan pokušaj vezan uz unapređivanje turizma.
    – Iskustva sličnih udruga iz drugih dijelova Hrvatske pokazuju kako jedna ovakva strukovna udruga zaista može puno pomoći djelatnostima iz kojih je stvorena. Temeljni cilj udruge je što više i što češće na svim mogućim područjima, od državnih institucija preko turističkih operatera i agencija pa do samih turista, afirmirati i predstavljati Gorski kotar kako bi se za nas znalo u što širem krugu ljudi. Naime, smatram da je to temeljni problem Gorskog kotara. Za nas se, na žalost, ne zna dovoljno. I to ne u stranim zemljama, već i u Hrvatskoj!
   
Kontinent – bogati turistički rudnik

Zato moramo zvati domaće i strane tour operatore, upoznati ih s mogućnostima i ljepotama Gorskog kotara, pokazati im i dokazati da i oni mogu zaraditi jer će ove ljepote privući mnoge... takav oblik rada je nužan jer se goste već dugo vremena ne može privući samo sjedenjem u hotelu i radom na internet ponudi. Primjerice, mi smo kao Hotel Risnjak pred dvije godine išli u Međugorje i doslovce od autobusa do autobusa talijanskim i hodočasnicima iz drugih dijelova Europe nudili da pri povratku iz Međugorja zastanu u Delnicama i bar prespavaju kod nas. Tako smo dobili brojne goste i uvjerili se da je ovakav način komunikacije uspješan. Naravno, na tržištu se mora što aktivnije i atraktivnije biti i kroz medije, od interneta i televizije do novina, a jako je bitan i istup na sajmovima pri čemu naša udruga može učiniti puno jer sada, primjerice, možemo na jače sajmove poslati nekog našeg člana koji će predstavljati ne samo svoj hotel ili ugostiteljski objekt, već sve naše članove i Gorski kotar u cijelosti. Problemi nastupa na sajmovima su u tome što je riječ o vrlo skupoj prezentaciji. Vjerujem da ćemo kroz udrugu lakše sakupiti sredstva potrebna za posjete nekog od naših članova.
    Iako se od dolaska ministra Bajsa u pozitivnom smislu promijenio odnos države prema ulaganju u promidžbu turizma u kontinentalnom dijelu Hrvatske, dojam je da to nije dovoljno te da je Gorski kotar ipak i dalje zapostavljen. Koliko se na tom području mogu mijenjati stvari?
    – Država mora puno više pomagati razvoju kontinentalnog turizma jer je to rudnik iz kojeg se izvuklo jako malo od postojećeg bogatstva. Ma, jasno je meni da je puno lakše, pa čak i profitabilnije, nuditi već znane ljepote Jadrana i destinacije kakva je, primjerice, Dubrovnik. No, i Gorski kotar, kao i kontinentalna Hrvatska u cijelosti, može itekako podići zaradu od turizma. Samo što je, da bi se to dogodilo, potrebno ozbiljno ulagati, a to u ovom trenutku može samo država, pogotovo kad je riječ o promidžbi na sajmovima i sličnim prezentacijama. Naša velika prednost sve više postaju odlične auto ceste zahvaljujući kojima je razlika između kontinenta i obale bitno smanjena i sada, kao rijetko tko u Europi, možemo nuditi gotovo istodobno i more i kontinent. Zato, pogotovo strane goste, treba što više i što češće upoznavati s mogućnostima koje nudi hrvatski kontinentalni turizam.
    To je ono što može i mora učiniti država. No, što sami Gorani (pa i ostali kontinentalci) mogu učiniti da bi i kroz svoju aktivnost privukli goste?
    – U Gorskom kotaru nužno je puno više jakih događanja i manifestacija, posebice višednevnih, koji privlače veći broj ljudi. Primjerice, takva je priredba Croatia Open, međunarodno natjecanje u orijentacijskom trčanju koje organizira Orijentacijski klub »Ris« iz Delnica i koja je i prošle i ove godine na goransko područje (Delnice, Čabar, Crni Lug) privuklo oko 600 ljudi koji su tu boravili od četiri do šest dana napunivši ne samo smještajne kapacitete, već napravivši i promet ugostiteljima, trgovinama i nizu drugih djelatnosti. Budući da od takvih priredbi koristi imamo svi, moramo ih poticati, razvijati i u njih ulagati, kako mi koji se bavimo turizmom i ugostiteljstvom, tako i lokalna samouprava.
   
Iskoristiti europske fondove


Također, smatram da je Gorskom kotaru nužna i škola ugostiteljskog smjera jer je već sada potreba za takvim kadrovima velika, a sigurno je da će još rasti. Udruga »Zeleno srce Hrvatske« svakako će raditi i na tom području, kao i uopće na podizanju kvalitete ljudi uposlenih u turizmu i ugostiteljstvu jer je i to jedan od uvjeta razvoja turističke djelatnosti.
    Jedan od ciljeva, kako je istaknuo na osnivačkoj skupštini, bit će i kandidiranje za EU sredstva. Što tu očekujete?
    – Prije svega vjerujem da kao organizirana udruga možemo prije od pojedinca doći do niza potrebnih informacija te biti u toku s time što se od tih za sada predpristupnih, a kasnije strukturalnih fondova nudi. Ukoliko bude moguće svakako ćemo i kao udruga nastojati kandidirati određene projekte, ali mi se bitnijim čini da pri kandidaturi kroz informacije i ostale aktivnosti pomognemo našim članovima koji se budu željeli kandidirati. Naravno, budući da je vrlo dobro znano kako su kandidature za EU sredstva vrlo zahtjevne, potrudit ćemo se prije svega da naše prijave budu što kvalitetnije jer ne želimo gubiti vrijeme i novac na neuspješne kandidature.
    Koji su prvi zadaci nakon osnivačke skupštine održane u Ravnoj Gori?
    – Prije svega treba reći da smo svjesni kako ništa neće ići preko noći. Okvirne planove imamo, a sad ćemo najprije napraviti sve potrebne radnje vezane uz registraciju udruge te stvoriti konkretan plan rada utemeljen na općim smjernicama o kojima smo već govorili i koje su vezane uz što jaču prezentaciju Gorskog kotara na sajmovima, internetu i kod tour operatera, sudjelovanje u sufinanciranju turističkih projekata od strane Županije, države i EU fondova... već za predstojeću zimu napravit ćemo nekoliko akcija i projekata koji će, vjerujem, zaživjeti i nakon kojih će se u rad naše udruge uključiti još goranskih hotelijera i ugostitelja.

Potrebna veća promidžba destinacije

    Koji je, prema vašem mišljenju, najveći nedostatak goranskog turizma?
    – Možda je i najveći nedostatak goranskog turizma nedovoljna prepoznatljivost ovog prekrasnog područja. I domaći i strani gosti često se čudom čude kako u njihovom kraju ili državi nema reklame o Gorskom kotaru. Baš takve reakcije daju do znanja kako su mogućnosti daljnjeg razvoja ogromne i upravo na temelju toga mislim da bi svi koji se u Gorskom kotaru bave turizmom, a također i turistički djelatnici Primorsko-goranske županije, kao i nadležne državne institucije i tijela, morali puno više raditi na promociji našeg kraja te nas predstavljati na što više sajmova i putem drugih oblika prezentacije.

U Risnjaku od 2007.

    Željko Obradović rođen je u Karlovcu gdje je završio osnovnu školu i gimnaziju, a Fakultet političkih znanosti kraju je priveo u Zagrebu. Radni vijek, koji već broji više od tri desetljeća, proveo je u različitim poduzećima i područjima djelovanja – trgovačkoj branši, uglednom karlovačkom restoranu Kalvarija te nizu drugih ugostiteljskih i restoranskih objekata u Karlovcu. 2007. godine na poziv Ante Kraljevića, vlasnika delničkog Hotela Risnjak, prihvatio je posao direktora u najstarijem delničkom hotelu.
    – Zadovoljan sam i sretan što sam došao ovamo. Naučio sam puno novih stvari i dao svoj doprinos razvoju ovog hotela koji je prepoznatljiv i van granica Hrvatske, čak  u ovim za turizam teškim vremenima. Naravno, taj rezultat poasljedica je rada svih uposlenih i rukovodstva hotela, ističe Obradović.

 

 

 

 



BRZI LINKOVI

   • POVRATAK NA NASLOVNICU

   • VIJESTI
   • SA SJEDNICA
   • PROSTORNI PLAN

   • PRORAČUN GRADA
   • KAPITALNI PROJEKTI
   • KULTURNA BAŠTINA
   • TURIZAM
   • POVIJEST
   • LINKOVI
   • FOTO GALERIJA
   • VIDEO GALERIJA
   • PITAJTE GRADONAČELNIKA

   • KAKO DO NAS
   • ARHIVA

 




 
© Copyright Grad DELNICE • Izrada i održavanje Magdalena Delnice